Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Liljana Rihter
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
15 | 45 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Splošne kompetence:
- Prepoznavanje, razumevanje in odzivanje na raznolikosti.
- Sposobnost analize in sinteze.
- Uporaba znanj, postopkov in metod.
Cilji:
- Dopolnitev in utrditev znanja metodologije ter statistike, pridobljenega v predhodnih letnikih skozi lastno izkušnjo in priprava na diplomsko delo. -
Predmetno specifične kompetence:
- Uporaba raziskovalnih postopkov in metod za izvajanje raziskav.
- Kritična in samokritična presoja ter vrednotenje izvedenih raziskav.
- Sposobnost strokovne refleksije lastne prakse.
- Sposobnost pridobivanja novih informacij, analize podatkov in zmožnost interpretacije rezultatov.
- Sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije SD v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo.
- Znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih storitev.
Vsebina predmeta:
1. Izvedba raziskave in njena predstavitev. Seminarska naloga je lahko:
- poročilo o empirični raziskavi, ki jo je izvedla študentka (lahko raziskava v pripravi na diplomsko delo, lahko del raziskave),
- poročilo o analizi študentkinega lastnega praktičnega dela,
- načrt empirične raziskave, ki jo študentka namerava izvesti v diplomskem delu,
- predstavitev empirične raziskave po literaturi s kritično analizo (predstavitev objavljenega raziskovalnega poročila),
- predstavitev posebne raziskovalne metode ali tehnike,
- problemska razprava o kakšni metodi, metodološkem problemu ali področju,
- predstavitev statistične metode ali tehnike (njene logike, računanja in aplikacije).
2. Kritična obravnava seminarskih nalog drugih študentk, dnevnik, ki vsebuje:
- Temeljne bibliografske podatke o predstavljeni seminarski nalogi (avtor, naslov, datum predstavitve)
- Kratka predstavitev vsebine (do 1/2 strani)
- Dobre strani metodologije: kaj od predstavljene metodologije bo (bi bilo) uporabno v lastni temi (kako in zakaj)
- Slabe strani metodologije: kaj od predstavljene metodologije bi lahko naredili drugače kako in zakaj)
Temeljna literatura:
Engel, R. J., & Schutt, R. K. (2017). The practice of research in social work. Thousand Oaks, California: SAGE.
Mesec. B. (s sodel.). (1992). Navodilo za diplomsko nalogo. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.
Mesec. B.. (1993). Akcijsko raziskovanje med socialnim inženirstvom in revolucionarnim aktivizmom. Socialno delo, 32(1-2),. 61-.90.
Mesec B. (1998). Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.
Mesec, B., Rape, T. (ur.), & Rihter, L. (ur.). (2009). Načrtovanje raziskave: študijsko gradivo za interno uporabo, Metodologija raziskovanja v socialnem delu 1. Ljubljana: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo
Mesec, B. (2023). Kvalitativno raziskovanje v teoriji in praksi. Ljubljana: IRSA, Inštitut za razvojne in strateške analize.
Petz B. (2003). Osnovne statističke metode za nematematičare. 4. izdaja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik študija.
Metode ocenjevanja:
Seminarska naloga 100,00 %
Delež v %:Seminarska naloga (100,00 %)